CAR

عکسهای پورشه پانامرا در تهران - Porsche Panamera

 پانامرا در 3مدل عرضه می شود. مدل S و S4 با پیشرانه 8سیلندر4.8لیتری 400 اسب بخاری و مدل TURBO با پیشرانه 8سیلندر Vشکل 500 اسب بخاری سه مدلی هستند که برای سفارش هرکدام بیش از 6ماه باید در لیست انتظار پورشه قرار بگیرید.پانامرا پنجمین خودروی تاریخ کمپانی ارشد پورشه بعد از 911،BOXTER،CAYENNE، CARRERA است.خودروی با طرحی کاملاً متفاوت با دیگر مدل های پورشه.پانامرا بعد از مدت ها انتظار بالاخره در اواسط سال 2009 وارد بازار شد.خودرویی که برخلاف مدل های سواری پورشه موتور جلو و چهار در است.




پانامرا با چهره ای عجیب اما اصالت همیشگی پورشه در میان دیگر خودروهای خیابان کاملاً نمایان بود.طراحی خودرو بسیار متفاوت و پ جذاب است.در قسمت جلو چراغ ها اصالت پورشه را بیان می کند.سپر جلو و مه شکن LED دارای طرح جدیدی است.در قسمت کناری نیز خطوط نرم از ابتدای گلگیر جلو تا چراغ های عقب کشیده شده است.قسمت عقب خودرو درصورت باز بودن باله برقی عقب زیباتر خواهد بود.همچنین چراغ های LED به همراه سراگزوز های دوبل و فرم طراحی صندوق بار زیبایی خاصی را ایجاد کرده است.ابتدا در صندلی های عقب قرار میگیریم تا راحتی سرنشینان عقب را حس کنیم.قبل از سوار شدن احساس می کردم فضای عقب راحت و جادار است اما با قرار گرفتن برروی صندلی های باریک و نسبتاً اسپرت پانامرا حرفم را پس گرفتم.زیرا برای راحتی خودم باید صندلی سرنشین جلو را توسط کلید های قرار گرفته برروی کنسول عقب به جلو می دادم که در این صورت فضایی برای سرنشین جلو نبود.در غیر این صورت باید قید راحت نشستن در عقب خودرو را می زدم.به هرحال به همراه دوستان سوار برخودرو شدیم و مثل همیشه خیابان های خلوت و پهن شهرک غرب را بهم ریختیم.سوال های عجیب و جالب بعضی از عابرین و خودروسواران باعث شد تا برای ادامه آزمایش شیشه ها را بالا بدهیم و به مکانی خلوت تر برویم.در حین حرکت برای آنکه کمتر جلب توجه کنیم دکمه ای را که در کنسول مرکزی جلو قرار داشت را فشار می دهیم.روی این دکمه علامت سیستم اگزوز قرار دارد با فعال نمودن این سیستم شما حتی در درو موتور های آغازین می توانید صدایی کاملاً طنین انداز و پرابهت از این خودرو بشنوید،به همین منظور تا رسیدن به مکان خلوت این سیستم را غیرفعال کردیم و تنها صدای پیشرانه به نرمی شنیده می شد، به قول یکی از دوستان که گفت انگار سوار پراید هستیم که هیچ صدایی از سیستم اگزوز شنیده نمی شود.به مکان همیشگی در غرب تهران می رویم.برای آغاز کار سیستم اگزوز را روشن می کنیم تا صدای این ابرخودرو شنیده شود.
 
پانامرا مورد آزمایش دارای یک پیشرانه 8سیلندر با آرایش Vشکل به حجم دقیق 4806 سی سی است.این پیشرانه قادر است در دور موتور 6500 دقیقه 400 اسب بخار قدرت تولید کند.همچنین با تولید گشتاور 500 نیوتن متر در دور موتور 2450 دقیقه توان بالای خود را به رخ دیگر رقیبان می کشد.سوئیچ پانامرا همانند کاین در سمت چپ قرار دارد با چرخش سوئیچ پیشرانه با صدایی جذاب روشن می شود، اگر پدال گاز را چند باری لمس کنید صدای غرنده سیستم اگزوز کاملاً شما را دیوانه می کند گویی سوار بر یک سوپر اسپرت شده اید.صدایی که به جرأت می توان گفت همانند آن را در آئودی R8 و آستون مارتین ونتیج شنیده بودم.

پشت فرمان قرار می گیریم و آینه ها و صندلی برقی را تنظیم می کنیم.دسته دنده در پانامرا برای افرادی که بار اول سوار خودرو می شوند کمی تازگی دارد.شما برای آنکه حالت گیربکس از P به D تنظیم کنید باید شصتی روی دنده را که از جنس آلومینیوم است را با انگشت خود به سمت پایین فشار دهید و بعد از آن دسته دنده را به حالت D تنظیم کنید. حرکت آرام در پانامرا به هیچ وجه معنی و مفهومی ندارد.پیشرانه علاقه ای به نرم کارکردن ندارد و تنها کوچکترین تماس با پدال گاز این واقعیت را اثبات می کند.

البته حالت خودرو را از SPORT به SPORT PLUS تغییر دادیم. در این حالت پیشرانه دنده ها را در دورهای بالاتر تعویض می کند و صدایی دلنشین تر از پیشرانه و سیستم اگزوز به گوش می رسد. پانامرا در حالت استاندارد قادر است در مدت زمان 5.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.اما در این آزمایش به خاطر حضور سه سرنشین شتابی بهتر از 8.7 ثانیه کسب نشد.رانندگی در سرعت های بالای 120 کیلومتر در ساعت به هیچ عنوان احساس نمی شود،مخصوصاً برای سرنشینان عقب که با خیالی راحت در عقب خودرو استراحت می کنند. رانندگی با پانامرا جداً لذت بخش و فراموش نشدنی است.

سطح تجهیزات و امکانات پانامرا با توجه به رنج قیمت 90 تا 135 هزار دلاری متفاوت است، در مدل مورد آزمایش می توان به سانروف برقی،صندلی های برقی جلو با سیستم حافظه یکپارچه برای آینه و فرمان،ماساژور صندلی های جلو،چراغ نقشه خوان،کروز کنترل هوشمند،سنسور پار به همراه دوربین دید عقب،آینه های ضد نور،شیشه شور چراغ های جلو،سنسور باران،نشان دهنده دمای خارج کابین و برخی دیگر از امکانات اشاره کرد.در مجموعه پانامرا را می توان خودرویی مناسب برای تعطیلات آخر هفته و مسافرت های طولانی مدت مورد استفاده قرار داد و درکنار آن می توان از قابیلت های خودرویی اسپرت بهرمند شد

در پایان ضمن تشکر از مالک پانامرا جناب آقای حسام حسینی جهت در اختیار قرار دادن خودرو،از همکاری هنرکده کیانفر جهت هماهنگی لازم برای آزمایش این خودرو سپاسگزاریم.

گالری عکس:

         

         
         

    

تعداد و آرایش سیلندر: 6-v شکل(عقب)

حجم و قدرت موتور:4.8لیتر-400 اسب بخار

حداکثر سرعت:303 کیلومتر در ساعت

طول:4970 میلی متر

پهنا:1931 میلی متر

ارتفاع:1418 میلی متر

وزن خاص:1970 کیلوگرم

استاندارد آلایندگی:یورو5

مشخصات تایر:20ZR35/295(جلو)-20ZR40/255

+ نوشته شده در  سه شنبه شانزدهم شهریور 1389ساعت 11:16  توسط آریان سالاریان  |